Skriblerier om hverdagsliv, interiør, baking og andre sysler!

Skriblerier om hverdagsliv, interiør, baking og andre sysler!

søndag 28. oktober 2012

Hekta på hekling!



Jeg har blitt helt hekta på hekling!
Skjønner oppskrifter bedre, men viktigst av alt har jeg begynt å skjønne prinsippene og det gjør at jeg kan lage ting utifra fantasien!
Det er gøy det!
 
Det har blitt flere heklede lyslyktpynt. Denne gangen har jeg laget i skikkelig julerød som jeg skal ha med meg på julemarked i desember :)
 
 
 
Blitt en reser på pannebånd også :D
 
 
Pannebåndet til høyre er det første jeg noen gang har heklet!
Det som gjør hekling ekstra gøy er jo at det går så fort (sammenlignet med strikking) og du har ferdige resultater på et "blunk" :)
 
Fremover nå blir det nok enda mer hekling også skal jeg prøve meg på julestrømpe med lappeteknikk! Sistnevnte trenger jeg lykkeønskninger til, - er vel ikke den stødigste i det feltet! ;)
 
Ha en fin søndag dere!
 
 
 
 
 
 
 

4 kommentarer:

  1. Du har blitt helt RÅ på hekling :) Så tydeligvis har noe veldig teken på dette !

    Kjempekoselig de lyktene og så koselig førjuls stemning de røde lyktene ga.

    Gleder meg til å se alt på ordentlig !

    En fin søndag til deg- klem Monica

    SvarSlett
  2. Har du en oppskrift på det pannebåndet?

    SvarSlett
  3. Kjempe fine lykter!!!! Fint at det er litt store "hull" så en ser godt at det lyser!!!


    Klem Lena

    SvarSlett
  4. Så flink du har blitt på hekling Kine:-). De ble kjempefine de lyktene, så de får du solgt lett. Jeg har ikke øvd noe mer:-)

    Ha en flott dag.
    Klem Anne Line

    SvarSlett