Skriblerier om hverdagsliv, interiør, baking og andre sysler!

Skriblerier om hverdagsliv, interiør, baking og andre sysler!

onsdag 2. mai 2012

Hjemmelaget is!

Lagde hjemmelaget vaniljeis i går! Den var kjempegod og superenkel å lage!



Ingredienser:
3 eggeplommer
2 – 3 spiseskjeer Sukrin/sukker
1 spiseskje vaniljepulver (eller 2 vaniljestenger)
3 dl kremfløte

Fremgangsmåte:
Pisk eggeplommene og søtstoffet til eggedosis.
Pisk kremfløten og vaniljepulveret/-stengene til krem.
Vend massene sammen.
Legges i fryseren. Klar etter 4 timer!
Heller du isen i ordentlig isboks, slipper du krystaliseringen på toppen.

Smaker nok ekstra godt med sjokoladebiter i ;)


5 kommentarer:

  1. Mmmmmmm :) Vi har en ismaskin i kjeller`n som vi tenkte å prøve til helga- men blir det like bra uten så trenger vi ikke den lenger den har stått ubrukt i noen år nå :)

    Takker for oppskrift !

    SvarSlett
  2. Mmmm, det så godt ut! Ser ut som dere har hatt en flott 1.mai - her har det snødd i 3 dager, men heldigvis blåser det bort...Jeg nekter å måke snø i mai...;P

    Håper Hortensian din våkner til liv igjen;)

    Ha en fin dag!
    KLEM

    SvarSlett
  3. Tusen takk for fine ord på bloggen min:)
    Det så faktisk litt overkommeligt ut å lag egen is - kanskje jeg skal prøve meg jeg også! Takk for tips:)

    SvarSlett
  4. Hjemmelaget is er så goooodt! lagde masse i fjor med jordbær til, mmmm :) Må vel lage litt igjen nå, ble frista, hehe :)

    SvarSlett
  5. Hei!

    Jeg jobber for nettstedet Alleoppskrifter.no der brukerne kan søke gjennom titusener av oppskrifter fra norske mat nettsteder og blogger.

    Jeg la merke til at du har et stort antall smakfulle oppskrifter i bloggen din og jeg vil gjerne foreslå deg til å ta en titt på Matbloggtoppen her: http://www.alleoppskrifter.no/matbloggtoppen

    Hvis du ønsker å legge din blogg til listen og få resept indeksert på Alleoppskrifter.no, er alt du trenger å gjøre å følge instruksjonene her: http://www.alleoppskrifter.no/ga-med-i-matbloggtoppen

    Forhåpentligvis vil din egen blogg også være opp i toppen!


    Varme hilsen,

    Elin
    Alleoppskrifter
    http://www.alleoppskrifter.no/

    SvarSlett